Conductes de risc

Aquesta setmana el Servei Català de Trànsit, en coordinació amb els Mossos d’Esquadra i les policies locals, ha posat en marxa una campanya preventiva de control de conductes de risc adreçada als motoristes. Malauradament, aquest continua sent un dels col·lectius en què ha augmentat la sinistralitat. En el que portem d’any, 24 motoristes han mort a les nostres carreteres, quan en el mateix període de l’any passat en van morir 23. A més, durant aquest 2018 i fins a dia d’avui, 146 motoristes han sofert ferides de gravetat.

En aquesta nova campanya de l’SCT, es busca augmentar la seguretat dels motoristes en els seus desplaçaments i remarcar la percepció del risc entre aquest col·lectiu. És per això que s’insisteix sobre el correcte ús del casc homologat com a element de seguretat passiva per part dels conductors de dues rodes i els seus acompanyants. També es vol cridar l’atenció sobre les conductes de risc que posen en perill la seguretat viària, com poden ser l’excés de velocitat, conduir sota els efectes de l’alcohol o altres drogues, les distraccions i altres conductes inadequades o incorrectes. Als motoristes, se’ls demana una major consciència de la pròpia fragilitat i, a la resta d’usuaris, respecte i col·laboració per reduir el nombre de víctimes en general i, en especial, d’aquest col·lectiu. Per tant, s’apel·la a la responsabilitat compartida i a la necessitat d’una convivència respectuosa a la xarxa viària.

biker-407123_1920

Cal recordar que l’SCT ha endegat recentment la campanya #km0rutacapalcanvi, també amb l’objectiu de millorar la seguretat viària dels usuaris de motocicleta. Durant les jornades que van suposar el tret de sortida d’aquesta campanya, es van donar a conèixer els resultats de la càtedra de seguretat viària de motocicletes, en què es constata que les causes principals dels sinistres que pateixen els motoristes són la velocitat inadequada i la manca d’atenció, i que la gravetat de l’accident augmenta quan el motorista no pot fer res per evitar la col·lisió.

Per altra banda, els errors més freqüents en les col·lisions entre motocicletes i altres vehicles són, per part dels motoristes, la manca d’atenció i la manca de distància de seguretat. I per part dels conductors d’altres vehicles, són el de no respectar la prioritat de pas.

Transit-Accidents-Moto-tzd-OK-01

Per tant, està en mans de tots frenar el nombre de víctimes mortals entre els motoristes. En les dels mateixos motoristes, prenent consciència de la seva pròpia fragilitat; en les dels altres conductors, respectant la figura del motorista, i en les del Servei Català de Trànsit, amb campanyes preventives que incideixen en les principals conductes i els factors de risc que intervenen en la sinistralitat viària.

Comentari / Comentario

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s