La boira, com la neu, és una de les inclemències meteorològiques que, en major o menor mesura, podem trobar a les carreteres catalanes els mesos hivernals. Conduir amb boira pot resultar molt perillós ja que redueix la visibilitat i, per tant, augmenta el risc d’accident.
Amb boira, la prioritat és veure-hi, però, de la mateixa manera, és tant o més important ser vistos. En aquest sentit, l’inspector Jordi Batista, cap de l’Àrea Regional de Trànsit de Ponent, assenyala que “encara hi ha conductors que no fan ús de l’enllumenat en condicions de boira” i especifica que en la conducció amb boira “cal tenir en compte un abans, un durant i, fins i tot, un després”. Així, ens aconsella:
ABANS: tenir molt en compte la revisió del vehicle, especialment pel que fa a l’enllumenat però també als pneumàtics, ja que hem de saber que, a causa de la humitat que genera la boira, la distància de frenada augmenta.
DURANT: moderar la velocitat, augmentar la distància de seguretat, no avançar si no és necessari i utilitzar almenys els llums d’encreuament i, si se’n disposa, els antiboira.
DESPRÉS: si donat el cas cal aturar-se o no es pot continuar la marxa, per avaria o accident, s’ha de tenir molt en compte que el risc de col·lisió augmenta i, per tant, en la mesura que es pugui, cal senyalitzar la incidència i, molt important, treure tots els passatgers de dins el vehicle i, fins i tot, de la via.
Així doncs, abans d’emprendre el trajecte, consulteu l’estat de les carreteres i les condicions meteorològiques i, si us trobeu amb boira, adeqüeu la conducció a les condicions de la via. Recordeu que aquesta inclemència meteorològica redueix la visibilitat i fa que el paviment s’humitegi, factors que incrementen el risc d’accident.