Amb una mitjana d’edat de 43 anys i de 19 anys de permís de conduir: aquest és el perfil del motorista que participa en la Formació 3.0, un programa que té com a objectiu millorar la seguretat viària dels conductors de vehicles de dues rodes a peu de carretera. En concret, el 2019, un total de 706 motoristes han assistit a les 25 activitats formatives gratuïtes organitzades pel Servei Català de Trànsit (SCT) i ANESDOR (Associació Nacional d’Empreses del Sector de les Dues Rodes) i amb la col·laboració dels Mossos d’Esquadra, entre els mesos d’agost i desembre. L’ampliació d’aquesta formació, amb el triple de sessions l’any passat, ha permès augmentar gairebé en un 45% el nombre de participants de les quatre edicions anteriors.

El reciclatge de coneixements és fonamental perquè els motoristes puguin corregir hàbits inadequats a l’hora de conduir una motocicleta i, en definitiva, per evitar riscos i accidents, on sempre tenen les de perdre per la seva fragilitat. L’experiència de conduir un vehicle de dues rodes no sempre és garantia d’adoptar unes conductes apropiades i segures, un fet que precisament s’evidencia a les sessions de la Formació 3.0.
Detecta, corregeix i condueix amb seguretat!
Els instructors de l’activitat detecten uns errors comuns entre els participants, que corregeixen amb uns consells clau perquè millorin la seva seguretat al manillar. Entre les principals errades que cometen els motoristes destaquen la velocitat poc adequada a l’entorn, la manca de reconeixement de situacions de risc per reaccionar anticipadament, el traçat de revolts incorrecte, el desconeixement general de la tècnica de frenada apropiada i disposar de motos que no s’adapten al nivell tècnic i a les característiques de l’usuari, ja sigui per la seva edat, alçada, pes o condició física.

A més, en la darrera convocatòria de la Formació 3.0, s’han observat algunes deficiències tècniques dels vehicles o de posició dels seus elements, entre els quals destaquen un desgast excessiu dels pneumàtics, de les pastilles o dels discos de fre i una regulació incorrecta dels retrovisors.
Aquest any, es preveu que la Formació 3.0 comenci el proper mes de març i s’allargui fins l’octubre, amb sessions distribuïdes per tot el territori a carreteres obertes i freqüentades per motoristes La majoria dels participants valoren satisfactòriament l’activitat i, en concret, un 80% la qualifica amb un 5 (en una escala de l’1 al 5).
Si ets motorista i vols millorar les tècniques de conducció del teu vehicle, estigues atent al web de l’SCT i al perfil de Twitter @transit, perquè aviat publicarem el calendari de les sessions d’enguany. Val a dir que gairebé la meitat dels participants de l’activitat el 2019 es van assabentar de les formacions a través de les xarxes socials.
Si condueixes moto, no perdis l’oportunitat de formar-te i ser un motorista 3.0!
Podrien ser molts més , pero infotrànsit avisa tard i moltes vegades no