L’activitat Formació 3.0 torna a les carreteres

El Servei Català de Trànsit (SCT) i ANESDOR (Associació Nacional d’Empreses del Sector de les Dues Rodes) han engegat per sisè any consecutiu les sessions del programa formatiu adreçat a motoristes Formació 3.0.

El director de l’SCT, Juli Gendrau, va participar dissabte passat a la primera de les sessions previstes, que va tenir lloc a la BV-2115 a Castellet i la Gornal. A l’acte també hi va assistir José María Riaño, secretari general d’ANESDOR.

En què consisteix la Formació 3.0?

Són sessions pràctiques de conducció adaptades a tots els nivells. Es tracta d’una activitat gratuïta que es desenvolupa in situ en carreteres obertes, freqüentades per motoristes i amb risc d’accidentalitat. Les rutes duren uns quinze minuts i els participants són guiats i enregistrats pels instructors per, posteriorment, visionar les gravacions i comentar les actituds poc segures o les errades que hagin observat. Els Mossos d’Esquadra col·laboren amb el programa, tant pel que fa al desenvolupament de cada sessió com a la localització de l’espai adequat.

Mesures preventives

En totes les formacions que hi ha programades s’implantaran mesures preventives per garantir la seguretat dels instructors i dels participants davant la COVID-19. Entre aquestes, destaquen:

  • Els alumnes han de fer la inscripció telemàticament a través d’un formulari. Es donaran hores de reserva per garantir l’aforament adequat i es limitarà el nombre d’alumnes.
  • Tot el personal anirà protegit segons l’activitat que faci. Així mateix, els assistents també hauran d’anar equipats amb mascareta i guants propis (s’inclouen els de moto). S’instal·larà un espai amb el material de seguretat.
  • Es mantindrà sempre que sigui possible una distància mínima d’1,5 metres entre monitors i alumnes.
  • Es reforçarà la neteja de tots els materials un cop s’hagin utilitzat i els vehicles de l’organització es desinfectaran quan hi hagi un canvi de conductor.
  • Les indicacions sobre les mesures d’higiene i seguretat que cal complir es difondran a través de cartells informatius.

Què necessites per participar-hi?

Si vols venir a alguna de les sessions previstes només has de dur la moto, l’equipament i, sobretot, ganes i interès per millorar la teva seguretat al manillar. T’hi esperem!

Deixa un comentari