El Servei Català de Trànsit (SCT) engega una campanya a les xarxes socials amb l’objectiu de conscienciar la ciutadania dels perills de circular a peu per la carretera. Aquest 2022 ja han mort 10 vianants atropellats a la xarxa viària interurbana, 3 més que al mateix període de l’any passat i 4 més si ho comparem amb el 2019. El col·lectiu dels vianants representa en aquests moments el 30% de les víctimes vulnerables mortes per accident de trànsit a la carretera.
A través de la cançó ‘Tot depèn de tu’, aquesta campanya en línia repassa d’una manera desenfadada els principals consells que cal tenir en compte per no córrer riscos si hem de circular a peu per la carretera o si ens hem d’aturar i baixar del vehicle. Aquesta campanya digital se suma a la campanya de sensibilització “Al volant, tria el bon camí”, que l’SCT va posar en marxa el divendres 1 de juliol passat. Ambdues campanyes tenen per objectiu reduir la sinistralitat a les carreteres, en un context d’increment de la mobilitat i d’un nivell de sinistralitat molt similar a l’època anterior a la pandèmia.
La idea central del vídeo és que un personatge fictici i omniscient va apareixent en moments de perill i corregeix les imprudències i errors que cometen els protagonistes. D’aquesta manera, la cançó va repassant els diferents missatges de seguretat que cal tenir en compte quan una persona camina per la carretera, una circumstància d’extrema vulnerabilitat per al vianant, atès que qualsevol col·lisió amb un vehicle pot ser potencialment mortal.
Els consells van dirigits tant als vianants que caminen per la carretera (no travessar, espai per on circular, armilla reflectora, no anar distret o amb auriculars, etc.) com als conductors que per alguna avaria o incidència baixen del vehicle (aturar-se fora de la calçada, senyalitzar, sortir amb cautela i per la part segura, armilla reflectora, etc.).
La campanya consta de quatre peces de diferent duració que es difondran pels canals de Youtube i Twitter del Servei Català de Trànsit durant tot l’estiu i la resta de l’any.